• Rutger van Stappershoef overhandigt de eerste exemplaren aan Wil Kosterman, Noortje en Joop ten Heuvel

    Ali van Vemde

Wijk bij Duurstede heeft eigen magazine

WIJK BIJ DUURSTEDE In het kader van de stadspromotie is de laatste maanden hard gewerkt om een mooi magazine te maken over Wijk bij Duurstede, gekoppeld aan het gezamenlijke beeldmerk. Leuke plekjes, mooie winkels, bijzondere evenementen, unieke verhalen en prachtige foto's zijn te vinden in het fraai vormgegeven magazine..

Ali van Vemde

Het magazine zal half april huis-aan-huis worden verspreid onder de inwoners van Wijk bij Duurstede, Cothen en Langbroek. Ook in plaatsen in de regio waar veel bezoekers komen zal het magazine breed worden gedistribueerd. Het Ondernemersfonds heeft dit mogelijk gemaakt.

Donderdag werden, tijdens een feestelijke bijeenkomst, de eerste exemplaren overhandigd aan wethouder Wil Kosterman en Joop ten Heuvel met kleindochter Noortje. Dit gebeurde bij de pas geopende Stadsbrouwerij De Dikke.

CENTRUMMANAGEMENT De afgelopen twee jaar heeft Rutger van Stappershoef als centrummanager het Merk Wijk bij Duurstede gelanceerd. Het Merk bevat het logo, de slogan en vijf verhalenvertellers. Omdat Van Stappershoef in februari jl. is benoemd tot wethouder in de gemeente West Betuwe stopt hij met de activiteiten voor Wijk bij Duurstede. De Stuurgroep Stadspromotie heeft Joke Twigt gevraagd de noodzakelijke activiteiten hiervoor in uitvoering te noemen. Zij wordt hierbij ondersteund door Martine van Amerongen en Martin Vastenhout. Ook de nieuwe Ondernemersvereniging Binnenstad Wijk bij Duurstede (OBW), voorheen Hart van Wijk, wil graag een bijdrage leveren aan de stadspromotie.

Lees meer in 't Groentje/Wijks Nieuws van 17 april.